Lesní mateřská škola na netypickém místě, v novém parku Zahrady pod Parukářkou. Celkový výraz školky vytvářejí drobné domečky, schovávající mezi stromy parku, s charakterem jisté nahodilosti a mírné neuspořádanosti, s ohledem na charakter místa. Domečky jsou určené pro občasné pobývání, děti tráví většinu času venku. Zahrada jim nabízí pobytová a herní místa přírodního charakteru, schovávačky mezi keři a stromy, herní ďolíky a kopečky. A místo pro ranní kruh, ohniště, pěstební zahrádku. A park kolem je pro ně další velkou zahradou.

Vizualizace: Školka je určená pro jednu třídu (18 dětí), využívaná především pro dopolední provoz. Je umístěna do tří samostatných objektů – ložnice, jídelna a toalety.

Vizualizace: Umístění zahrady v rámci budoucího parku poskytuje prostor s několika vzrostlými stromy. Zahrada pracuje s rozmístěním objektů, vytvořením pobytových otevřených a herních uzavřených míst, a snaží se vytvořit podobnou atmosféru jisté nahodilosti, která je charakteristická pro dané místo.

Vizualizace: V zahradě se odehrává ranní společný kruh, vaří se u ohniště, někde se venku obědvá i pracuje.

Vizualizace: Místa pro hraní jsou jednoduchá, přírodního charakteru – místo na venkovní kuchyňku, pískoviště s kládami, domečky nebo jiná zákoutí, pro hru různorodý terén a místa.

Fotografie po realizaci: Pro povrchy a prvky v zahradě jsou použité pouze přírodní materiály – kámen, mlat, písek a dřevo, s přírodní povrchovou úpravou.

Fotografie po realizaci: Zahrada nabízí prostor pro hru v přírodním prostředí, učení nebo společnou práci.

Fotografie po realizaci: Objekty školky splňují požadavky na ekologickou a udržitelnou výstavbu, jsou vybavené zelenými střechami a systémem využití dešťové vody.

Fotografie po realizaci: Součástí zahrady jsou pěstební záhony, ovocné stromy a keře a kompost.

Fotografie po realizaci: Budovy slouží jen pro krátkodobý pobyt, kdy děti nejsou venku. Postupem času objekty zarostou popínavkami a stromy, čímž přirozeně splynou s okolním parkem.

Fotografie po realizaci: Zeleň v podobě stromů, popínavých rostlin, keřů poskytuje stín, snižuje teplotní zátěž v letních měsících a zlepšuje mikroklima jak pro děti, tak pro širší okolí.

Celková situace
Místo:
Autor:
Krajinářská architektura, celkový koncept – TERRA FLORIDA: Zuzana Štemberová
ATELIER JASNÉ: Jana Šaňáková – celkový koncept a objekty, architektonicko-stavební řešení
Spolupráce:
TERRA FLORIDA: Lucie Vogelová
ATELIER JASNÉ: Hana Urbanová, Bohdana Havlíčková
ASOCIACE LESNÍCH MATEŘSKÝCH ŠKOL: Johana Passerin
Adam Kořistka – vizualizace
Rozloha:
Projekt:
Realizace:
Zhotovitel:
Ocenění:
Fotografie:
Martin Micka